Producenci
Promocje
Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacje

Zasady zwrotów

  • Konsument (osoba fizyczna nabywająca rzeczy, prawa lub usługi w celu niezwiązanym z jej działalnością zawodową lub gospodarczą), który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyny, w drodze jednoznacznego oświadczenia na piśmie lub drogą elektroniczną na adres sklep@babyuniverse.pl, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.

  • Towar należy zwrócić na adres: MINDON Łukasz Kolanowski os. Jana III Sobieskiego pawilon 52 (na lewo od Chaty Polskiej) 60-690 Poznań tel. 796845195.

  • Szybkiego odesłania towaru poprzez paczkomat można dokonać tutaj: https://inpost.pl/SzybkieNadania/ jako sposób dostawy należy wybrać opcję Paczkomat - Dom lub firma.

  • Przed odesłaniem towaru należy wypełnić formularz zwrotu i umieścić go wewnątrz przesyłki. Niedołączenie formularza może spowodować opóźnienie w zwrocie płatności.

    Wzór oświadczenia do pobrania tutaj (plik .pdf)

  • Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu (odesłania/przekazania/opakowania) rzeczy.

  • Towar podlega zwrotowi w stanie niezmienionym (np. nie może być uszkodzony, zabrudzony, uprany, zmodyfikowany), chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego rozsądku.

  • Klient jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.

  • Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania. Zwracany przez Klienta towar powinien zostać spakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.

  • Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, zgodnie z III.6.).

  • Pieniądze zostaną zwrócone niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania zwrotu i oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Klienta, przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta lub przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji.

  • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej

  • Gdy klient zakupi towar na kwotę kwalifikującą do darmowej wysyłki i następnie zwróci część towaru, a kwota spadnie poniżej kwalifikacji do darmowej wysyłki, zostanie potrącona suma najtańszej wysyłki w naszym sklepie.

  • Klient traci prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, gdy:

    a) przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    b) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    c) kupuje rzecz nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według jego specyfikacji lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

Nieodebrane paczki:

- pobraniowe:

     Gdy klient zakupi towar "za pobraniem" i następnie nie odbierze paczki bez wcześniejszej rezygnacji z zamówienia, zostanie wysłana do niego informacja o uregulowaniu powstałej należności 2x kosztu usługi wysyłki za pobraniem. Klient pokrywa w ten sposób koszty wysyłki oraz powrotu paczki do nadawcy.

Dodatkowo może zostać naliczona kwota za magazynowanie paczki powrotnej w wysokości 6 zł netto (7,38 zł brutto) dziennie, liczona od następnego dnia po powrocie.

  • Zgodnie z przepisem art. 535 § 1 Kodeksu cywilnego, Koszty nieodebranej przesyłki i zwrotu towaru powinien ponosić kupujący , pod warunkiem, że przesyłka została wysłana pod prawidłowy adres, ustalony w umowie, a kupujący nie odebrał jej z powodu niezachowania należytej staranności. Powyższe stanowisko ma oparcie w tym, że przy umowie sprzedaży jednym z podstawowych obowiązków kupującego jest odebranie rzeczy, która już po dojściu do porozumienia ze sprzedającym stanowi jego własność. Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że kupujący znajduje się w zwłoce. Przy ustalaniu odszkodowania za szkodę powstałą w wyniku nieodebrania rzeczy, wchodzą w grę m. in. koszty nieodebranej przesyłki oraz koszty jej zwrotu, koszty magazynowania.

- opłacone:

     Gdy klient zamówi towar  płacąc od razu przy zakupie, a następnie nie odbierze paczki bez wcześniejszej rezygnacji z zamówienia, zostanie wysłana do niego informacja o uregulowaniu powstałej należności 2x kosztu odpowiedniej usługi wysyłki. Klient pokrywa w ten sposób koszty wysyłki oraz powrotu paczki do nadawcy. Powrót przesyłki jest płatny również przy zakupie w promocji "darmowej wysyłki". W takiej sytuacji kupujący pokrywa koszt tylko samego powrotu przesyłki. Kwota zostanie automatycznie potrącona podczas zwrotu wpłaty kupującemu.

Dodatkowo może zostać naliczona kwota za magazynowanie paczki powrotnej w wysokości 6 zł netto (7,38 zł brutto) dziennie, liczona od następnego dnia po powrocie.

  • Zgodnie z przepisem art. 535 § 1 Kodeksu cywilnego, Koszty nieodebranej przesyłki i zwrotu towaru powinien ponosić kupujący , pod warunkiem, że przesyłka została wysłana pod prawidłowy adres, ustalony w umowie, a kupujący nie odebrał jej z powodu niezachowania należytej staranności. Powyższe stanowisko ma oparcie w tym, że przy umowie sprzedaży jednym z podstawowych obowiązków kupującego jest odebranie rzeczy, która już po dojściu do porozumienia ze sprzedającym stanowi jego własność. Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że kupujący znajduje się w zwłoce. Przy ustalaniu odszkodowania za szkodę powstałą w wyniku nieodebrania rzeczy, wchodzą w grę m. in. koszty nieodebranej przesyłki oraz koszty jej zwrotu, koszty magazynowania.

Reklamacje

     Wszystkie artykuły sprzedawane w sklepie BabyUniverse są nowe, objęte roczną gwarancją producenta na warunkach w niej opisanych. Jeżeli po otrzymaniu przesyłki Kupujący stwierdzi, że towar posiada wady fizyczne lub jest niezgodny z umową, to może:

     a) przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu Gwarancji za pośrednictwem Sklepu, dostarczając towar na własny koszt wraz z dokumentem zakupu i dokładnym opisem usterki na adres: MINDON Łukasz Kolanowski os. Jana III Sobieskiego pawilon 52 (na lewo od Chaty Polskiej) 60-690 Poznań.

     b) złożyć w Sklepie reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (podstawa prawna – ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego)

     c) złożyć w Sklepie reklamację z tytułu rękojmi za wady (podstawa prawna – Kodeks cywilny)

     W przypadku stwierdzenia, że produkt jest uszkodzony prosimy o kontakt mailowy na adres sklep@babyuniverse.pl z dopiskiem w temacie  „Reklamacja”.

Reklamowany produkt należy dostarczyć w oryginalnym lub zastępczym opakowaniu (np. karton) umożliwiającym bezpieczny transport do naszej firmy. Do paczki prosimy załączyć dokładny opis usterki. Najdalej w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania przesyłki otrzymacie Państwo decyzje dotyczącą uznania lub odrzucenia reklamacji oraz zostaniecie poinformowani o terminie naprawy lub wymianie produktu na nowy.

Reklamacje związane z funkcjonowaniem sklepu prosimy wysyłać na adres mailowy sklep@babyuniverse.pl lub kontakt telefoniczny pod numerem 796845195.

W zgłoszeniu o wystąpieniu niezgodności związanej z funkcjonowaniem sklepu należy podać: imię i nazwisko, datę wystąpienia usterki oraz dokładny opis jej wystąpienia, telefon kontaktowy. Sklep w terminie nie dłuższym niż 7 dni udzieli odpowiedzi na złożoną reklamację wysyłając maila lub dzwoniąc.

Poznaj swoje prawa

Poznaj prawa konsumenta, które zapewnią Ci bezpieczne zakupy w Internecie - skorzystaj z porad konsumenckich Urzędu Ochrony Ochrony Konsumentów i Konkurencji.

 

 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl